رئیسی: هر دولتی سر کار بیاید باید تحریم‌های ظالمانه را بردارد-راهبرد معاصر

رئیسی: هر دولتی سر کار بیاید باید تحریم‌های ظالمانه را بردارد

رئیسی درباره راهکار‌های دولتش برای تقویت دیپلماسی اقتصادی گفت:هر دولتی سر کار بیاید باید تحریم‌های ظالمانه را بردارد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 08
کد خبر: ۹۱۰۵۱

به گزارش راهبرد معاصر سید ابراهیم رئیسی هم در پاسخ به سوالی درباره راهکار‌های دولتش برای تقویت دیپلماسی اقتصادی گفت: نکته‌ای عرض می کنم درباره رفع تحریم‌ها؛ هر دولتی که روی کار بیاید یکی از وظایف مهمش رفع تحریم‌های ظالمانه است و باید با همه وجود دنبال کند که این قضیه رفع شود و باید خنثی سازی تحریم‌ها در دستور کار قرار بگیرد و اقتصاد هم شرطی نشود.

وی ادامه داد: در همین سالن عده‌ای می گفتند که ما بلدیم با دنیا مذاکرده کنیم. عده ای دوره قبل گفتند ما می توانیم با دنیا مذاکره کنیم و گفتند توافق از آب خوردن واجب تر است، دانشجوی ترم یک وزارت خارجه هم می داند که در زمان مذاکره نباید همچنین حرفی زد.

رئیسی گفت: ما در منطقه ۱۵ همسایه داریم که سهممان از واردات به کشور‌های همسایه ۲۰ میلیلارد دلار است، آیا درست است ما به راحتی ۴۰ یا ۵۰ هزار میلیادر دلار سهم وارداتمان به کشور‌های همسایه باشد؟ یکی از ماموریت‌های مهم ما برای وزارت خارجه دیپلماسی فعال اقتصادی در کنار دیپلماسی سیاسی است. هر کشوری که توسعه پیدا کرده می بینیم دیپلماسی فعال اقتصاد داشته است.

سومین مناظره تلویزیونی نامزد‌های ریاست جمهوری نیز شنبه ۲۲ خرداد برگزار خواهد شد.

پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در رادیو و تلویزیون از جمعه، هفتم خرداد ماه آغاز شده‌است.

سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود. سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی، هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار